default-header
Blog

Geen cowboys maar langdurige relaties

De hele recruitmentmarkt is ongelofelijk transparant geworden. Vroeger had je een kaartenbak waar je contacten in zaten. Die bak ligt nu bij wijze van spreken in het museum. LinkedIn, dat is nu onze kaartenbak. Dat betekent tegelijkertijd dat iedereen voor recruiter kan gaan spelen. Dat is overigens iets anders dan een recruiter zijn, maar jezelf recruiter noemen kan in principe iedereen.

We merken dat er cowboys op de markt zijn die zichzelf heel vlot verkopen. Deze cowboys blijken later de essentiële eigenschappen van een goede recruiter te missen. Een netwerk hebben is goed, maar weten wat kandidaten en bedrijven precies vragen is veel belangrijker. Een ware recruiter beheerst en past deze vaardigheden feilloos toe.

Vanuit tien jaar kennis en ervaring hebben we geconcludeerd dat het heel belangrijk is om vaste leverancier te zijn van bedrijven. Tegenwoordig moeten bedrijven op je kunnen bouwen. Wanneer dit niet het geval is, kunnen deze gemakkelijk naar een concurrent overstappen. Betrouwbaarheid is dus essentieel. Tegenlijkertijd merken we dat bedrijven steeds eerder willen weten waar ze aan toe zijn op het gebied van financiën. Om mee te gaan met deze trend hebben we de RAAS-methode bedacht: Recruitment As A Service. De RAAS-methode implementeert termijnbetalingen van de vaste kosten in combinatie met dezelfde service.

De allerbelangrijkste belofte die we bij de RAAS-methode aan onze klanten doen is : We leveren nog steeds ‘gewoon’ de gevraagde kandidaat!  Op het moment dat we een langdurige afspraak kunnen maken met een bedrijf kunnen we het ook tegen een scherpe prijs doen. En als je dan als opdrachtgever toch de garantie hebt dat we goed kandidaten leveren is dat een enorm voordeel. Ze hebben immers met dezelfde ervaren recruiters te maken. En wij kunnen werken aan een langdurige relatie. Dat is pas kwaliteit!

Evert Linthorst

>